خرید بلیط چارتر هواپیما

يکشنبه 17 تير 1397
12:44
رضا رمضانی

هنگامی که تصمیم به مسافرت با بلیط خارجی ارزان گرفتید، فرقی نمی کند که به یک سفر تفریحی میروید ویا کاری ، اولین فکری که به هنگام خرید بلیط خارجی به ذهن تان خطور می کند ، خرید بلیط چارترهواپیما است . ما در تیک بان با ارائه اطلاعات کامل در این زمینه در کنار شما هستیم تا سفری ایمن وخوب داشته باشید .

بلیط هواپیما چارتر چیست؟

بد نیست قبل پرداختن به قیمت بلیط هواپیما از هر چیزی در مورد معنی کلی چارتر هم اطلاعاتی داشته باشیم .واژه چارتر(charter) به معنی دربست اجاره دادن است. در واقع نوعی خدمات به معنی اجاره کردن کلی است که قسمتی از اتاقهای یک هتل، صندلی های یک هواپیما، قطار، اتوبوس … و یا به صورت یک جا اجاره داده شده می شود. ومفهوم آن فقط منحصر به خریدبلیط هواپیما نیست بلکه در موارد دیگری نیز کاربرد دارد .اما از آنجا که قصد داریم در مورد سفرهای هوایی و بلیط چارتر هواپیما صحبت کنیم، فقط به آن بسنده می کنیم .


بلیط استانبول چارتر چیست ؟

بلیط چارتر عموما توسط آژانس های مسافرتی فروخته میشود .این موضوع فرقی نمی کند که برای بلیط 1شهر خارجی باشد و یا بلیط کیش در واقع دفاتر خدمات مسافرتی با توجه به تجربیاتی که دارند ، بخوبی دریافته اند که بعضی ازمواقع مسافرین بیشتری به برخی از شهرها وکشورهاسفر می کنند و به همین دلیل خرید بلیط هواپیما رفت وبرگشت رابه صورت چارتر عرضه می کنند .

یعنی این دفاتر طی مذاکره با شرکتهای هواپیمایی قسمتی از ظرفیت آنها را کرایه می کنند و خود مسئولیت فروش آن ظرفیت را به عهده می گیرند.

بلیط رفت و برگشت استانبول چارتر در این شیوه به شرکت هواپیمایی، چارتر دهنده و به دفتر خدمات مسافرتی چارتر کننده می گویند.

اگر هم دفتر خدمات مسافرتی نتواند همه ظرفیتی را که اجاره نموده است، به فروش برساند ،شرکت هواپیمایی هیچ تعهدی در قبال آن نخواهد داشت و مبلغ اجاره منعقد شده را دریافت خواهد کرد.

به همین دلیل است که نرخ بلیط حتی در خرید بلیط قطار چارتر متغیر است و در فواصل زمانی مختلف دچار نوسان می شود .چون که اغلب آژانس های مسافرتی سعی دارند با کاهش یا افزایش بلیط هواپیما در شرایط متفاوت ، تمامی صندلی هایی را که از ایرلاین اجاره نموده ،به فروش برساند و هم این که از سود اقتصادی مناسبی نیز بهره مند شوند.

پرواز چارتر چیست؟

قیمت بلیط هواپیما مشهد پرواز چارتر پروازی است که در آن تمامی صندلی‌‌‌های یک هواپیما یا قسمتی از آن‌‌‌ به وسیله آژانس‌‌‌های مسافرتی اجاره شده باشد وکاربردآن بیشتر در مسیرهای پرتردد مانند چارتر مشهد است .

انواع چارتر

چارتر کامل یا full charter

چارتر صندلی یا seat charter

در چارتر کامل ، کلیه صندلی های یک هواپیما در یک مدت زمانی محدود توسط چارتر کننده اجاره می شود اما در چارتر صندلی تنها تعداد محدودی از صندلی های هواپیما توسط آژانس مسافرتی اجاره می شود.

چارتر صندلی خود به سه دسته تقسیم می شود که شامل :

سیت چارتر به شکل شناور(چارتر شناور)

سیت صندلی بک تو بک (اجاره صندلی به صورت رفت وبرگشت )

سیت چارتر به شکل مشخص ( اجاره صندلی های مشخص شده )

مزایا و معایب بلیط هواپیما چارتر

بسیاری از ما بلیط چارتر را به مفهوم ارزانترین نوع بلیط هواپیما در نظر داریم . ولی در واقع این امرهمیشه صدق نمی کند .البته برای دست یابی به بلیط ارزان چارتر کافی است مدت زمانی نوسان قیمت بلیط را دنبال کنید تا بتوانید یک قیمت عالی را در زمان مناسب پیدا نمایید و بعد از مدتی براحتی می توانید حدس بزنید که چه زمانی قیمت بلیط چارتر کاهش پیدا می کند.

به طور معمول زمانهایی که اغلب مردم درگیر مشغله های شخصی خود هستند بلیط هواپیما چارتر با کاهش محسوسی روبرو می شود. مثل اواخر سال که همه مشغول خانه تکانی و خرید عید هستند و یا بعد از تعطیلات عید که همه از سفر برگشته اند ، زمان بسیار مناسبی برای مسافرت به حساب می آید.

از ویژگی های مثبت بلیط چارتر این است که در اوقات کم سفر، قیمت بلیط کاهش می یابد و واین کاهش با نزدیک تر شدن به زمان پرواز بیشتر هم میشود. که اصطلاحا به آن بلیط لحظه آخری هم گفته می شود.

در اینجور مواقع کافیست یک ساک آماده مسافرت داشته باشید و قیمت بلیط چارتر در لحظات نزدیک به پرواز را چک نمایید تا بتوانید در مناسب ترین شرایط اقدام به تهیه بلیط چارتر کنید .که این شرایط برای هر دو طرف سودمند است یعنی هم چارتر کننده توانسته صندلی خود را به فروش برساند و هم شما با خریدن یک بلیط قیمت مناسب چارتر به مسافرت می روید.

از ویژگی قابل توجه دیگر بلیط های چارتر این است که بعضی از مسیرها ی پروازی مانند مشهد، کیش،استانبول، دبی و … که همواره با استقبال خوبی از طرف مسافران روبرو هستند؛ در تمام طول سال در اجاره چارتر کننده ها هستند .

بدین معنی که اغلب ایرلاین ها بدون نگرانی بابت فروش جزئی بلیط ،حداکثر ظرفیت خود را با یک قیمت خوب به چارتر کننده اجاره میدهند. در بعضی از موارد نیز یک نفر به نمایندگی از چند دفتر خدمات مسافرتی با یک شرکت هواپیمایی قرارداد می بندد وپس ازانجام قراداد، آن ظرفیت اجاره شده را بین خود تقسیم می نمایند.

به زبان ساده‌‌‌تر میتوان گفت، چارتر کردن شبیه خریدکردن عمده است وهمان گونه که در خرید عمده شما مبلغ کمتری نسبت به خرید همان کالا می‌‌‌‌‌‌پردازید، چارتر کردن پرواز هم باعث صرفه‌‌‌جویی در هزینه‌‌‌های شرکت‌‌‌ها می‌‌‌شود.

به عنوان مثال یک کمپانی بزرگ را در نظر بگیرید که رونق خوبی هم دارد وتعداد زیادی از کارکنان آن باید در طول هفته چندین بار دوشنبه‌‌‌ها وچهارشنبه‌‌‌ها به مقصد مشخصی سفر کنند، مطمئنا در چنین شرایطی بسیار باصرفه‌‌‌تر خواهد بود که پرواز را در روزهای دوشنبه و چهارشنبه از یک شرکت هواپیمایی برای کارکنان‌‌‌ چارتر کنند .

گفتیم که از ویژگی مثبت بلیط چارتر، ارزان بودن آن به نسبت بلیط عادی است وپر طرفدار بودنش نیز به همین علت است ، ولی نکته منفی آن در این است که تغییر زمان پروازبه هیچ وجه وجود ندارد و اگربه هر دلیلی قادر به مسافرت نباشید ، امکان استرداد بلیط و گرفتن پول‌ تان را نخواهید داشت و باید قید آن را بزنید . بنابراین خرید بلیط چارتر خاص کسانی است

که برنامه دقیق از زمان وتاریخ رفت وبرگشت سفر خود داشته باشند.

رزرو آنلاین بلیط هواپیما از طریق سایت این مزیت را برای مسافران ایجاد می کند که هنگامی که قصد مسافرت مخصوصا سفرهای کاری که محدودیت زمانی برای برگشتن دارند.

بلیط هواپیما رفت و برگشت خود را به طور همزمان را تهیه نمایند تا هیچ نگرانی در بازگشت نداشته باشند.به عنوان مثال یکی از دغدغه های مسافران بعد از تعطیلات به موقع رسیدن به محل کار، دانشگاه و یا مدارس بچه ها است که ازین طریق قابل پیشگیری است .

منبع: خرید اینترنتی بلیط هواپیما تیک بان


[ بازدید : 754 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به خرید بلیط هواپیما است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار نمای چوبی چوب نما مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]