تهیه بلیط هواپیما به صورت آنلاین و قوانین آن

سه شنبه 29 خرداد 1397
14:55
رضا رمضانی

قوانین زمان در سفرهای هوایی چیست؟

پرواز با هواپیما قوانین نانوشته فراوانی دارد. از بهترین زمان خرید بلیط خارجی ارزان گرفته تا بهترین روزهای سال برای پرواز و بهترین زمان رزرو بلیط هواپیما ، همگی از قوانینی هستند که سفرهای هوایی را برای شما راحت تر می‌کنند.یکی از این قوانین مهم و نانوشته انتخاب بهترین زمانِ روز برای پرواز می باشد . اگر جزو کسانی هستید که از تأخیر، دست اندازهای هوایی، شلوغی فرودگاه و تلف شدن زمان مفید خود در فرودگاه می‌ترسید، بهتر است این مطلب را بخوانید تا راه حلی برای ترس‌هایتان پیدا کنید.

یکی از مواردی که می‌تواند مشکلات فوق را تا حد زیادی برای شما حل کند، انتخاب بهترین زمان روز برای پرواز است.


جالب است بدانید که تجربه نشان داده پروازهای صبح زود به دلیل کم بودن مشکلات آب و هوایی، کمتر دچار نوساناتی چون دست اندازهای هوایی می‌شوند و به موقع به مقصد می‌رسند. پس عموما در پروازهای صبح زود خبری از تأخیرهای طولانی مدت مانند پروازهای وسط روز نیست.

دیگر برتری مهم پرواز های صبح زود این است که به دلیل کم طرفدار بودن، معمولا قیمت بلیط هواپیما ارزان تری نسبت به پروازهای دیگر دارند. این موضوع علاوه بر فراهم کردن امکان خرید بلیط برای مقاصد گوناگون به طور مثال برای استانبول و تهیه بلیط استانبول ، سبب می شود صبح زود فرودگاه خلوت‌تر باشد و وقت‌تان در صف گیت تحویل بار و بازرسی بدنی تلف نشود.

یکی دیگر از فواید پروازهای صبح زود این است که به شما وقت بیشتری برای استفاده از سفرتان می‌دهد. مطمئنا هر چه زمان زودتری به مقصد برسید، روز طولانی‌تری دارید و می‌توانید مدت زمان بیشتری را به انجام برنامه‌های خود در سفر اختصاص دهید.

واژه «پرواز چشم قرمز» (Red eye flight) که درباره پروازهای آخر شب است که از غرب به سمت شرق می‌روند نیز به همین مورد اشاره دارد. به طور مثال در سفرهایی که شمالی جنوب است مانند تهران به کیش و بلیط کیش این موضوع به چشم نمی خورد و لی در پروازها به دلیل حرکت مسافر در جهت گردش خورشید، مسافران شب کوتاه‌تری دارند و وقتی به مقصد می‌رسند صبح است. این موضوع علاوه بر اینکه باعث ارزان‌تر شدن بلیط هواپیما می‌شود، زمان بیشتری در مقصد به مسافر می‌دهد و در وقتش صرفه جویی می‌کند.

پرواز های Red eye معمولا گزینه بسیار مناسبی برای کسانی است که به سفرهای کاری می‌روند و برنامه‌های زیادی برای سفر خود دارند.

از آنجا که پرواز در نیمه شب باعث کمبود خواب می‌شود و خستگی مسافر را دو چندان می‌کند، برای سفرهای توریستی و تفریحی بهتر است بلیط زمان‌های دیگر را بگیرید تا سفر خود را مثبت و باانرژی شروع کنید.

نکات قابل توجه جهت خرید بلیط

آژانس های مسافرتی می توانند قبل از این که شما اقدام به خرید بلیط نمایید آن را برایتان رزرو کنند شما میتوانید با مطالعه نکات قابل توجه جهت خرید بلیط نسبت به خرید اقدام نمایید بابت رزرو کردن بلیط هیچ هزینه از شما دریافت نمی شود ولی تا وقتی که هزینه بلیط را پرداخت نکنید بلیط برای شما قطعی نمی شود.

موضوع نکات قابل توجه جهت خرید بلیط خارجی برای زمانی مفید است که هنوز به برنامه سفر خود اطمینان ندارید ولی نگران افزایش قیمت بلیط هستید و یا برای اطمینان از جای خالی برایتان می توانید از آژانس درخواست کنید که بلیط را رزرو کنند تا آن بلیط برای مقصدتان با همان قیمت محفوظ بماند در غیر این صورت ممکن است توسط اشخاص دیگر رزرو شود و شما نتوانید بلیط مورد نظر خود را خریداری نمایید.

مدت زمان حفظ بلیط در سیستم رزرواسیون بستگی به قوانین ایرلاین و کلاس پروازی داشته و از چند ساعت تا چند روز میتواند متغییر باشد که اگر بعد از این زمان هزینه بلیط پرداخت نشود بلیط شما کنسل می شود و امکان خرید بلیط برای دیگران میسر می شود.

این نوع بلیط برای دریافت ویزا و سفارت خانه ها نیز کاربرد دارد و شما میتوانید برای خرید بلیط اقدام فرمایید.

مناسبترین زمان برای خرید بلیط

معمولا همه ایرلاین های دنیا کلاس های متفاوت پروازی و قیمت مختلفی دارند. بیشتر اوقات هر چه زود تر به خریدن بلیط اقدام کنید شانس بیشتری برای خریدن بلیط ارزان دارید؛ از طرفی زمانی که بلیط رفت و برگشت استانبول چارتر دارید شرکت های هواپیمایی بر حسب زمان باقیمانده تا پرواز و سرعت خرید و پرواز های شرکت های رقبا توی یک مسیر به صورتی کلاس های پرواز را برنامه ریزی میکنند که با فروش بلیط بتوانند حداقل صندلی خالی را داشته باشند.

در مواقعی خیلی کم ممکن است در روز های نزدیک به پرواز می توانید اقدام به استعلام قیمت بلیط هواپیما برای هریک از مسیرهای داخلی مانند مشهد، کیش و یا خارجی نمایید و بلیط های خیلی ارزان خرید کرده و توصیه میشه وقتی برنامه سفر قطعی می شود اقدام به خرید بلیط کنید که خیالتان از جهت اینکه بلیط شما محفوظ بماند راحت باشد و به مقدمات سفر خود بپردازید.

ارزانترین زمان سفر

تلاش کنید در صورتی که شرایط کار و مرخصی هایتان اجازه می دهد برای سفرهای خارج از کشور از تعطیلات طولانی مدت خوداری کنید ولی اگر راهی جز استفاده از همین تعطیلات ندارید حتما بلیط خود را ماه های قبل از پرواز خریداری کنید. ای موضوع می تواند برای خرید بلیط قطار متفاوت باشد که این امکان را سایت ما فراهم کرده است.

برای سفر هایی که مبدا و مقصد آن خارجی است باید از تعطیلات مربوط به آن کشور ها هم توجه کرده و دوری کنید. در مجموع اواسط هفته می توانید بلیط ارزان تری نسبت به بقیه روز ها پیدا کنید.

منبع : خرید اینترنتی بلیط هواپیما تیک بان


[ بازدید : 725 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به خرید بلیط هواپیما است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]