نکات جالب هواپیما قسمت دوم

چهارشنبه 20 تير 1397
16:05
رضا رمضانی

حقایق جالب هواپیمایی در تهیه بلیط خارجی ارزان ؛ هواپیما و مسافرت هوایی امروزه بیش از پیش جای خود را در زندگی ما باز کرده است و بدون آن سفر به بسیاری مکان ها امکان پذیر نخواهد بود. بسیاری از افراد وقتی می خواهند برای سفری برنامه ریزی کنند قبل از هرچیز در مورد بلیط هواپیما تحقیق می کنند. خیلی از ما بارها با هواپیما سفر کرده ایم و به این نوع سفر عادت کرده ایم. اما با این حال، حتی کسانی که دائما از هواپیما برای مسافرت استفاده می کنند نیز از بسیاری حقایق جالب هواپیمایی بی خبرند. در این مطلب قصد داریم به معرفی ۱۸ حقیقت جالب در مورد هواپیما و مسافرت هوایی بپردازیم. اکثر مسافران از این حقایق جالب اطلاعی ندارند و دانستنشان می تواند بسیار جالب و آموزنده باشد.


حقایق جالب در مورد هواپیما و و تهیه بلیط خارجی ؛ سال ۲۰۱۷ به عنوان امن ترین سال برای سفرهوایی لقب گرفت و امروزه این نوع سفر به بخشی جدایی ناپذیر از سفرهای ما تبدیل شده است. با این حال هنوز هم افرادی هستند که از پرواز و سفر با هواپیما می ترسند. طبق آمار ۲۰% مردم هنوز هم از پرواز با هواپیما می ترسند. این موضوع تاثیری در قیمت بلیط هواپیما نگذاشت . قیمت ها به صورت قبل باقی ماند.

در زمان تهیه بلیط استانبول به نکته ای در هواپیما برخورد کردم که تمام خلبان های پرواز بین المللی باید به زبان انگلیسی صحبت کنند و انگلیسی، زبان رسمی در صنعت هواپیمایی به شمار می رود. این موضوع در سفر به کیش و بلیط کیش نیز وجود داشت.

یکی از مطالبی که وجود دارد در تهیه بلیط چارتر به طور مثال بلیط رفت و برگشت استانبول چارتر می توان زمان های مناسبی را انتخاب کرد که در مقاله ای دیگر به آن پرداخته می شود.

طولانی ترین باند فرود در فرودگاه کامبا بامبا (Qamba Bamba) قرار دارد که ۵٫۵ کیلومتر طول دارد! در مطلب طولانی ترین باندهای فرودگاه می توانید با لیست کامل این فرودگاه ها آشنا شوید.

بزرگ ترین فرودگاه جهان

در خرید بلیط قطار و یا در ایرلاین ها می توان با مقداری صرفه جویی مقادیر زیادی را به سیستم تزریق کرد؛ گاهی یک حرکت کوچک می تواند تاثیرات بزرگی به همراه داشته باشد. روایت مشهوری در صنعت هواپیمایی و همین طور کسب و کار وجود دارد مبنی بر اینکه هواپیمایی امریکن ایرلاین تنها با حذف یک زیتون از سالادهای هواپیما توانست ۴۰۰۰۰ دلار در هزینه ها صرفه جویی کند!

یکی از حقایق جالب هواپیمایی این است که اکثر خلبان های هواپیماهای مسافربری حقوق ماهانه دریافت نمی کنند و بر اساس تعداد ساعات پرواز حقوق می گیرند!

در صورت بروز سانحه هوایی امن ترین بخش هواپیما، قسمت انتهایی و دم هواپیماست. قبلا در مطلب امن ترین صندلی هواپیما در این مورد مفصل صحبت کرده ایم.

امن ترین صندلی هواپیما

برخی فرودگاه ها از اندازه یک کشور نیز بزرگ تر هستند! فرودگاه ملک فهد در عربستان سعودی از مساحت کل کشور بحرین بزرگ تر است! در مطلب بزرگ ترین فرودگاه های جهان می توانید با سایر این فرودگاه ها و اطلاعات آن ها آشنا شوید.

هواپیمای ایرباس ای ۳۸۰ حدود ۵۹۰ تن وزن دارد! با این حال این هواپیما می تواند با حداکثر سرعت ۱۰۲۹ کیلومتر در ساعت و در ارتفاع ۱۶۰۰۰ متری پرواز کند. جالب است بدانید که هر فرودگاهی قادر به پذیرش هواپیمای ایرباس ای ۳۸۰ نیست! این هواپیما بزرگ ترین هواپیمای مسافربری به شمار می رود و تنها ۲۰ باند فرود در دنیا وجود دارد که برای فرود ایرباس ای ۳۸۰ مناسب است. هواپیمای ایرباس ای ۳۸۰ در پروازهای معمول با سه کلاس پروازی می تواند ۵۲۵ مسافر را جابجا کند و در پروازهایی که تماما اکونومی است حدود ۸۵۳ مسافر را می تواند سوار کند.

به ازای هر مسافر که با هواپیمای ایرباس ای ۳۸۰ سفر می کند چهار لیتر سوخت در هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف می شود. به عبارت دیگر، هواپیما هر کیلومتر حدود ۲۲ لیتر سوخت در طول پرواز مصرف می کند.

برای سفر به نقاط مختلف می توان برنامه ریزی های متفاوتی داشت به طور مثال قیمت بلیط هواپیما مشهد در زمان های مناسب می تواند بسیار مقرون به صرفه باشد.

مسافران هواپیما

یکی دیگر از حقایق جالب هواپیمایی در مورد غذای هواپیماست. ایرلاین ها غذاهای مخصوصی برای خلبان ها آماده می کنند تا مطمئن شوند دچار مسمومیت غذایی نمی شوند. برخی ایرلاین ها حتی غذای جداگانه ای برای خلبان و کمک خلبان تهیه می کنند تا اگر هرکدام بر اثر غذا دچار مسمومیت شد، فرد دیگر قادر به هدایت هواپیما باشد.

یک سوم پرزهای چشایی انسان در طول پرواز و در ارتفاع بی حس می شود. به همین دلیل است که غذاها در هواپیما طعمی متفاوت می دهند و همه شاکی هستند که چرا طعم غذای هواپیما بد است!

غذای هواپیما

جالب است بدانید که جیوه قادر است آلومینیوم را به محض تماس از بین ببرد. به همین دلیل اصلا عاقلانه نیست که همراه با خود جیوه به داخل هواپیما ببرید. البته اگر قصد این کار را هم داشته باشید مطمئنا جلوی شما را خواهند گرفت چون این کار ممنوع است. از آنجا که بخش زیادی از بدنه هواپیما و قطعات از آلومینیوم ساخته شده است ورود جیوه به داخل هواپیما ممنوع است.

در سال ۱۹۷۷، دو هواپیما با بیش از ۶۰۰ سرنشین در باند فرود با یکدیگر برخورد کردند و حدود ۵۰۰ مسافر کشته شد.

شرکت های هواپیماسازی تمام قطعات را خودشان نمی سازند! بله، این یکی از جالب ترین حقایق هواپیمایی است که شرکت های مشهور هواپیماسازی مثل بوئینگ و ایرباس، سفارش ساخت قطعات مختلف مثل صندلی، موتور و بدنه هواپیما را به شرکت های تامین کننده می دهند.

هواپیمای باربری آنتونوف AN-225 بزرگ ترین هواپیما در جهان است.

ساخت هواپیمای مسافربری کنکورد نیز یکی از حقایق جالب هواپیمایی است. این هواپیمای مافوق صوت برای مقاصد مسافربری ساخته شدو با سرعتی فراتر از سرعت صوت می توانست پرواز کند. هواپیمای کنکورد که سریع ترین هواپیمای جهان است توسط مهندس های فرانسوی و انگلیسی ساخته شد. این هواپیما موفق ترین هواپیمای مسافربری مافوق صوت به شمار می رفت. در سال ۱۹۸۳ هواپیمای کنکورد مسیر نیویورک تا لندن را در مدت زمان ۲ ساعت و ۵۶ دقیقه طی کرد. حدود ۲۰ هواپیمای کنکورد ساخته شد و ۱۴ تای آن ها وارد ناوگان مسافربری بریتیش ایرویز و ایرفرانس شدند. به دلایل مختلف، از جمله هزینه بالای عملیات پرواز و صدای بسیار بلند و شکستن دیوار صوتی، استفاده از هواپیمای مسافربری کنکورد ممنوع اعلام شد.

هواپیمای مافوق صوت کنکورد

یکی دیگر از حقایق جالب هواپیمایی در مورد سیستم اتوپایلوت (autopilot) یا سیستم خلبان خودکار است. اگرچه اتوپایلوت می تواند در طول پروازو فرود مورد استفاده قرار بگیرد، اما تمام مراحل پرواز استفاده نمی شود. اتوپایلوت بخش اعظم سفر را انجام می دهد، اما در مواقع بروز سانحه و مشکل، فرود و پرواز خلبان هدایت هواپیما را شخصا به عهده می گیرد. استفاده از اتوپایلوت باعث کاهش و بهینه سازی سوخت می شود.

در برخی موارد اورژانسی خلبان ممکن است مجبور شود سوخت هواپیما را در هوا تخلیه کند. این کار در مواقع فرود اضطراری و برای کاهش وزن هواپیما انجام می شود. البته نگران ریختن سوخت بر شهرها و روی آدم ها نباشید. چون سوختی که تخلیه می شود در هوا تبخیر می شود و به سطح زمین نمی رسد.

منبع: خرید اینترنتی بلیط هواپیما تیک بان


[ بازدید : 765 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به خرید بلیط هواپیما است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار نمای چوبی چوب نما مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]