نکات جالب در سفر با هواپیما

چهارشنبه 20 تير 1397
16:04
رضا رمضانی

برای خرید بلیط هواپیما و پرواز با یک غول آهنی به همان اندازه که راحت و لذت بخش است، از هیجان و اضطراب نیز تهی نیست. این اضطراب وقتی بیشتر می شود که ندانید وسیله ای که با آن سفر می کنید، چه ویژگی هایی دارد. در خرید بلیط خارجی ارزان قیمت و استفاده از هواپیما اگرچه قرار نیست همانقدر که شما از ماشین شخصی تان شناخت دارید، در مورد هواپیماها هم بدانید. اما دانستن نکاتی کلی در مورد این پرنده های غول پیکر شاید برای شما هم جالب باشد.

هواپیماها به گونه ای طراحی شده اند که در مقابل رعد و برق مقاوم باشند


در خرید بلیط هواپیما اینترنتی از تیک بان و زمان سوار شدن هواپیما تقریبا لحظه ای نیست که هواپیماها مورد اصابت رعد و برق قرار نگیرند. تخمین زده می شود که آنها حداقل سالی یا در هر هزار ساعت پرواز، یک بار با رعد و برق برخورد دارند. با این حال گفته می شود که از سال ۱۹۶۳ میلادی تا کنون رعد و برق موجب سقوط هیچ هواپیمایی نشده است. دلیل آن هم مراقبت های دقیق مهندسی است که به تخلیه الکتریکی رعد و برق امکان می دهد تا از هواپیما عبور کرده و بدون هیچ گونه خسارتی از آن خارج شود.

هیچ صندلی امنی در هواپیما وجود ندارد

سازمان بین المللی هوانوردی معتقد است هیچ صندلی ایمنی در هواپیما وجود ندارد. این موضوع ربطی به بلیط هواپیما ارزان و یا بیزینس کلاس ندارد و در حالی که بررسی های مجله تایم در مورد حوادث هواپیمایی نشان می دهد که صندلی های میانی در قسمت عقب هواپیما کمترین میزان تلفات را در یک حادثه داشته اند. بر اساس این تحقیقات، در طول سقوط هواپیما، صندلی های یک سوم انتهایی هواپیما در مقایسه با ۳۹ درصد وسط و ۳۸ درصد جلو هواپیما، ۳۲ درصد میزان تلفات داشتند. به طور مثال برای بلیط هواپیما کیش هنوز پای متغیرهای زیادی در میان است که تشخیص این موضوع را که کجا بنشینیم تا از حادثه در امان باشیم، غیرممکن می کند.

بعضی هواپیماها تخت های مخفی برای خدمه پرواز دارند

در تهیه بلیط ارزان استانبول از کشورهای که مسافت طولانی تا این شهر دارند، در پروازهای طولانی مدت خدمه پرواز می توانند ۱۶ ساعت در روز کار کنند. بعضی هواپیماها مثل بوئینگ ۷۷۷ و دریم لاینر ۷۸۷ برای مبارزه با خستگی مهمانداران، تخت های کوچکی دارند که خدمه پرواز می توانند روی آنها اندکی چشم روی هم بگذارند. تخت ها معمولا از طریق یک راه پله مخفی قابل دسترسی هستند که منتهی به یک اتاق کوچک می شود که دارای سقف کوتاه، ۶ تا ده تخت، یک سرویس بهداشتی و گاهی هم سرگرمی های پروازی می شود. این موضوع شرایط را ایجاد می کند که فرد تصور سفر با قطار را دارد بلیط قطار و تهیه آن در مقاله ای دیگر بررسی می شود.

چرخ های هواپیما طوری طراحی شده اند که در هنگام فرود باز نمی شوند

چرخ های هواپیما در مقابل بارهای سنگین با وزن های باورنکردنی(۳۸ تن) مقاوم هستند. باید بدانید که چرخ های هواپیما می توانند هر ساعت در ۱۷۰ مایل بیش از ۵۰۰ بار قبل از اینکه چرخ آنها هرگز نیاز به باز شدن داشته باشند، به زمین بخورند. به علاوه چرخ های هواپیما تا ۲۰۰پوند بر اینچ مربع، باد دارند. این میزان، شش برابر فشاری است که در یک چرخ ماشین استفاده شده است. جالب است بدانید که هواپیما هم در صورت نیاز به چرخ های جدید، درست مانند چرخ های ماشین پنچرگیری می شود.

مطلبی که در تهیه بلیط هواپیما استانبول و سفر به این شهر برای من جال بود اینکه چرا خدمه هواپیما در هنگام فرود نور را کم می کنند؟

وقتی یک هواپیما در شب فرود می آید خدمه کابین نورهای داخلی را کم می کنند. فکر می کنید دلیل این کار چه می تواند باشد؟ این کار باعث می شود که در صورت بروز یک رخداد غیر مترقبه، انجام نشدن صحیح فرود و در نهایت نیاز به تخلیه مسافران ، چشم های آنها از قبل به تاریکی عادت کرده باشد. برای فهم بهتر این موضوع تصور کنید که در یک اتاق روشن نا آشنا و پر مانع قرار دارید. کسی چراغ ها را خاموش می کند و از شما می خواهد که به سرعت خارج شوید. در موقعیت مشابه خدمه پروازی از مسافران می خواهند تا سایبان های هواپیما را در طول فرود بالا بکشند. در نتیجه آنها در حالت اضطراری قادر به دیدن بیرون هواپیما و ارزیابی این هستند که کدام سمت هواپیما برای تخلیه مناسب تر است.

رزرو هتل برای سفرهای هوایی به دلیل اینکه مدت زمان رسیدت به مقصد حداکثر 1روز است، می تواند بسیار مهم باشد؛ این موضوع در سایت تیک بان به آن پرداخته شده است.

برای پرواز به هر دو موتور نیاز ندارید

فکر پرواز با یک موتور ترسناک به نظر می رسد. اما نکته جالب این است که هر هواپیمای تجاری می تواند به راحتی تنها با یک موتور پرواز کند. حتی کار کردن با نصف قدرت موتور باعث مصرف سوخت کمتر شده و برد آن را کاهش می دهد. اما خوشبختانه هواپیماها برای چنین موقعیت هایی طراحی شده و مورد آزمایش قرار گرفته اند. بد نیست بدانید که همه هواپیماها برای مسیرهای طولانی برنامه ریزی شده اند. به خصوص آنهایی که بر فراز اقیانوس ها یا مناطق غیرمسکونی مانند قطب پرواز می کنند باید توسط سازمان هوانوردی برای عملیات بردهای وسیع تایید شوند. این امر به معنای آن است که هواپیما می تواند ۳۳۰ دقیقه فقط با یک موتور پرواز کند. جالب است بدانید که بیشتر هواپیماها به لطف چیزی که نسبت شیب نامیده می شود، قادر به پرواز در مسافت های طولانی بدون هیچ موتوری هستند. به طور مثال یک بوئینگ ۷۴۷ می تواند به واسطه مهندسی هوانوردی برای دو مایل برای هر صد فوتی که از زمین فاصله دارد، بدون نیروی موتور پرواز کند. باید گفت که این میزان معمولا بیشتر از زمان لازم برای اینست که همه مسافران به زمین بنشینند.

در نهایت مطلبی که در این بین وجود دارد بلیط اتوبوس و تهیه آن است که این موضوع با مراجعه به سایت می تواند برای سفرای بین شهری و تکیمل کننده سفر هوایی باشد.

چرا در دستشویی ها زیرسیگاری وجود دارد؟

سازمان بین المللی هوانوردی سال ها پیش سیگار کشیدن را در هواپیماها ممنوع کرد. اما مسافران تیزبین می دانند که توالت های هواپیما هنوز زیرسیگاری هایی در خود دارند. به گزارش “بیزینس اینسایدر”، دلیل این امر آن است که خطوط هوایی و طراحان هواپیما این مسئله را در نظر می گیرند که علی رغم سیاست منع سیگار کشیدن و نصب علائم ممنوعیت در هواپیماها، به برخی دلایل یک فرد سیگاری ممکن است در داخل هواپیما سیگار روشن کند. با انجام این کار امید می رود که اگر کسی در هواپیما سیگار روشن می کند حداقل این کار را در جایی که برای آن در نظر گرفته شده انجام دهد. آنها معتقدند این کار ممکن است باعث شود مسافران سیگار را در جای امنی مانند یک زیرسیگاری خاموش کنند و نه یک سطل زباله. بهتر است بدانید که اگر در دستشویی سیگار بکشید باید انتطار یک جریمه سنگین را داشته باشید.

سوراخ کوچک روی پنجره هواپیما برای چیست؟

این سوراخ برای تنظیم فشار داخل کابین تعبیه شده است. باید بدانید که بیشتر پنجره های هواپیماها از سه پنل اکریلیک ساخته شده اند. پنجره بیرونی مطابق انتظار عمل کرده، عناصر را بیرون نگه داشته و فشار کابین را حفظ می کند. در صورت بروز حادثه، اگر اتفاقی برای شیشه بیرونی بیفتد شیشه دوم به عنوان یک گزینه نشکن عمل می کند. بنابراین سوراخ کوچک در پنجره درونی برای تنظیم فشار هواست به نحوی که شیشه میانی تا زمان استفاده سالم باقی می ماند.

منبع: خرید اینترنتی بلیط هواپیما تیک بان


[ بازدید : 736 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به خرید بلیط هواپیما است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار نمای چوبی چوب نما مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]