شما در حال مشاهده نسخه موبایل وبلاگ

خرید بلیط هواپیما

هستید، برای مشاهده نسخه اصلی [اینجا] کلیک کنید.

بلیط هواپیما در زمان مناسب سفر هوایی

حقایق جالب هواپیمایی در تهیه بلیط هواپیما و نکات جالب سفر با هواپیما می تواند بسیار متفاوت باشد. فرودگاه برای خیلی از مسافران با خرید کردن و گذران وقت تا زمان سوار شدن به هواپیما گره خورده است. اما جالب است اگر بدانید که برای بعضی ها فرودگاه جایی برای خوابیدن است. آنهایی که اسباب سفرشان در یک کوله خلاصه می شود، برای صرفه جویی در هزینه های اقامتشان و تهیه ترجیح می دهند شب را در فرودگاه سپری کنند. یا حتی برخی مسافران که فوبیای جاماندن از پرواز دارند، با خوابیدن در فرودگاه مشکلی ندارند. اما اینکه چگونه می توان شب را در جایی مانند فرودگاه به صبح رساند، سئوالیست که هم مشتاق دانستن آن است.

آمادگی داشته باشید

به احتمال زیاد فرودگاه هایی هستند که به شما اجازه یک شب اقامت را نخواهند داد. اول خوب تحقیق کنید که آیا فرودگاه مورد نظر شما ۲۴ ساعت شبانه روز باز است یا خیر؟ اگر باز نیستند، خود را برای هر چیزی آماده کنید. زیرا در رزرو کردن هتل جایی ندارد و حداقل نام یک اقامتگاه را در ذهن داشته باشید که بتوانید یک شب را در آنجا سپری کنید.


بهترین نقطه فرودگاه را پیدا کنید

ابتدا دوری در فرودگاه بزنید و بهترین نقطه را برای خواب پیدا کنید. بدون شک علاقه ای ندارید که خیلی نزدیک سرویس های بهداشتی، باجه های چک این و دیگر قسمت های پرتردد باشید. اگر به تنهایی سفر می کنید، نزدیک سایر مسافران بخوابید. در این صورت حواستان به یکدیگر خواهد بود و حتی ممکن است دوست هم پیدا کنید. گاهی اوقات بهتر است که سالن های ورود را چک کنید، شاید نسبت به سالن های خروجی جای بهتری باشند. می توانید از بخش حراست در مورد بهترین جای فرودگاه سئوال کنید. بدون شک شما اولین کسی نیستید که در فرودگاه می خوابید و آخرین هم نخواهید بود. کارمندان فرودگاه به این موضوع عادت دارند و اگر خیلی صریح از آنها در مورد بهترین نقطه بپرسید، به شما خواهند گفت.

چشم بند خود را همراه داشته باشید

یکی از دشواری های خوابیدن در فرودگاه، فرار از نور مهتابی هاست. این لامپ ها در تمام طول شبانه روز روشن هستند و قرار نیست فقط برای شما خاموش شوند. بنابراین برای فرار از نور این لامپ ها، چشم بند خود را همراه داشته باشید. چشم بند می تواند تفاوت بین یک خواب اندک و یک خواب عمیق را به خوبی به شما ثابت کند.

هدفون هم به کار شما خواهد آمد

هدفون ها راه بسیار خوبی برای مقابله با صداهای محیط اطراف هستند. آهنگ مورد علاقه خود را انتخاب کنید(ترجیحا ملایم باشد) و به خواب بروید(مطمئن باشید که تلفن همراه یا MP3 خود را مخفی کنید. قطعا نمی خواهید وقتی بیدار شدید ببینید که هدفون شما به چیزی وصل نیست!

از پتو یا یک روانداز استفاده کنید

استفاده از پتو و یا روانداز باعث خواهد شد که فکر کنید در تخت خود و زیر پتو هستید. برخی از فرودگاه ها تهویه های خود را خاموش نمی کنند و ممکن است باعث شود شب احساس سرما کنید.

آب و غذا همراه خود داشته باشید

بیشتر مغازه ها در شب بسته هستد و ممکن است خریدن غذا یا آب خیلی طول بکشد. شیرینی ها منابع خوبی برای تأمین انرژی روزانه و غلبه بر گرسنگی به شمار می روند. اگر با قرص خواب هم مشکلی ندارید، یک بسته از آن را هم کنار کیف غذای خود جا دهید.

روی کیف تان بخوابید

اگر روی کیف خود بخوابید هم می توانید مانع به سرقت رفتن آن شوید و هم اینکه یک بالش انعطاف پذیر برای خودتان تهیه کنید.

خودتان را سرگرم کنید

خوابیدن در یک فرودگاه می تواند کمی خسته کننده به نظر برسد. پس اگر تنها سفر می کنید و خواب به چشمانتان نمی آید، مطمئن شوید که ابزارهای کافی برای سرگرم کردن خود همراهتان است. این ابزار می تواند کتاب، موسیقی یا حتی یک فیلم در تبلت و یا تلفن همراه شما باشد. هیچ چیزی کلافه کننده تر از بی حوصلگی آن هم ساعت ۳ نیمه شب نیست.

اندکی نقش بازی کنید

ممکن است پرسنل فرودگاه شما را بیدار کرده و از شما بخواهند آنجا را ترک کنید. اگر این اتفاق برایتان افتاد، کافیست اندکی نقش بازی کنید. طوری وانمود کنید که گویی واقعا دلتان نمی خواسته آنجا باشید اما چاره دیگری ندارید. خیلی کم پیش خواهد آمد که در این صورت شما را تنها نگذارند.

لباس مناسب بپوشید

لباس راحت بپوشید. اگر فکر می کنید سردتان خواهد شد، تا آنجا که ممکن است، چند لایه لباس بپوشید. چند لایه پوشیدن باعث می شود با خوابیدن روی کف سفت و سرد زمین هم مشکلی نداشته باشید.

منبع: خرید اینترنتی بلیط هواپیما تیک بان

نکات جالب هواپیما قسمت دوم

حقایق جالب هواپیمایی در تهیه بلیط خارجی ارزان ؛ هواپیما و مسافرت هوایی امروزه بیش از پیش جای خود را در زندگی ما باز کرده است و بدون آن سفر به بسیاری مکان ها امکان پذیر نخواهد بود. بسیاری از افراد وقتی می خواهند برای سفری برنامه ریزی کنند قبل از هرچیز در مورد بلیط هواپیما تحقیق می کنند. خیلی از ما بارها با هواپیما سفر کرده ایم و به این نوع سفر عادت کرده ایم. اما با این حال، حتی کسانی که دائما از هواپیما برای مسافرت استفاده می کنند نیز از بسیاری حقایق جالب هواپیمایی بی خبرند. در این مطلب قصد داریم به معرفی ۱۸ حقیقت جالب در مورد هواپیما و مسافرت هوایی بپردازیم. اکثر مسافران از این حقایق جالب اطلاعی ندارند و دانستنشان می تواند بسیار جالب و آموزنده باشد.


حقایق جالب در مورد هواپیما و و تهیه بلیط خارجی ؛ سال ۲۰۱۷ به عنوان امن ترین سال برای سفرهوایی لقب گرفت و امروزه این نوع سفر به بخشی جدایی ناپذیر از سفرهای ما تبدیل شده است. با این حال هنوز هم افرادی هستند که از پرواز و سفر با هواپیما می ترسند. طبق آمار ۲۰% مردم هنوز هم از پرواز با هواپیما می ترسند. این موضوع تاثیری در قیمت بلیط هواپیما نگذاشت . قیمت ها به صورت قبل باقی ماند.

در زمان تهیه بلیط استانبول به نکته ای در هواپیما برخورد کردم که تمام خلبان های پرواز بین المللی باید به زبان انگلیسی صحبت کنند و انگلیسی، زبان رسمی در صنعت هواپیمایی به شمار می رود. این موضوع در سفر به کیش و بلیط کیش نیز وجود داشت.

یکی از مطالبی که وجود دارد در تهیه بلیط چارتر به طور مثال بلیط رفت و برگشت استانبول چارتر می توان زمان های مناسبی را انتخاب کرد که در مقاله ای دیگر به آن پرداخته می شود.

طولانی ترین باند فرود در فرودگاه کامبا بامبا (Qamba Bamba) قرار دارد که ۵٫۵ کیلومتر طول دارد! در مطلب طولانی ترین باندهای فرودگاه می توانید با لیست کامل این فرودگاه ها آشنا شوید.

بزرگ ترین فرودگاه جهان

در خرید بلیط قطار و یا در ایرلاین ها می توان با مقداری صرفه جویی مقادیر زیادی را به سیستم تزریق کرد؛ گاهی یک حرکت کوچک می تواند تاثیرات بزرگی به همراه داشته باشد. روایت مشهوری در صنعت هواپیمایی و همین طور کسب و کار وجود دارد مبنی بر اینکه هواپیمایی امریکن ایرلاین تنها با حذف یک زیتون از سالادهای هواپیما توانست ۴۰۰۰۰ دلار در هزینه ها صرفه جویی کند!

یکی از حقایق جالب هواپیمایی این است که اکثر خلبان های هواپیماهای مسافربری حقوق ماهانه دریافت نمی کنند و بر اساس تعداد ساعات پرواز حقوق می گیرند!

در صورت بروز سانحه هوایی امن ترین بخش هواپیما، قسمت انتهایی و دم هواپیماست. قبلا در مطلب امن ترین صندلی هواپیما در این مورد مفصل صحبت کرده ایم.

امن ترین صندلی هواپیما

برخی فرودگاه ها از اندازه یک کشور نیز بزرگ تر هستند! فرودگاه ملک فهد در عربستان سعودی از مساحت کل کشور بحرین بزرگ تر است! در مطلب بزرگ ترین فرودگاه های جهان می توانید با سایر این فرودگاه ها و اطلاعات آن ها آشنا شوید.

هواپیمای ایرباس ای ۳۸۰ حدود ۵۹۰ تن وزن دارد! با این حال این هواپیما می تواند با حداکثر سرعت ۱۰۲۹ کیلومتر در ساعت و در ارتفاع ۱۶۰۰۰ متری پرواز کند. جالب است بدانید که هر فرودگاهی قادر به پذیرش هواپیمای ایرباس ای ۳۸۰ نیست! این هواپیما بزرگ ترین هواپیمای مسافربری به شمار می رود و تنها ۲۰ باند فرود در دنیا وجود دارد که برای فرود ایرباس ای ۳۸۰ مناسب است. هواپیمای ایرباس ای ۳۸۰ در پروازهای معمول با سه کلاس پروازی می تواند ۵۲۵ مسافر را جابجا کند و در پروازهایی که تماما اکونومی است حدود ۸۵۳ مسافر را می تواند سوار کند.

به ازای هر مسافر که با هواپیمای ایرباس ای ۳۸۰ سفر می کند چهار لیتر سوخت در هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف می شود. به عبارت دیگر، هواپیما هر کیلومتر حدود ۲۲ لیتر سوخت در طول پرواز مصرف می کند.

برای سفر به نقاط مختلف می توان برنامه ریزی های متفاوتی داشت به طور مثال قیمت بلیط هواپیما مشهد در زمان های مناسب می تواند بسیار مقرون به صرفه باشد.

مسافران هواپیما

یکی دیگر از حقایق جالب هواپیمایی در مورد غذای هواپیماست. ایرلاین ها غذاهای مخصوصی برای خلبان ها آماده می کنند تا مطمئن شوند دچار مسمومیت غذایی نمی شوند. برخی ایرلاین ها حتی غذای جداگانه ای برای خلبان و کمک خلبان تهیه می کنند تا اگر هرکدام بر اثر غذا دچار مسمومیت شد، فرد دیگر قادر به هدایت هواپیما باشد.

یک سوم پرزهای چشایی انسان در طول پرواز و در ارتفاع بی حس می شود. به همین دلیل است که غذاها در هواپیما طعمی متفاوت می دهند و همه شاکی هستند که چرا طعم غذای هواپیما بد است!

غذای هواپیما

جالب است بدانید که جیوه قادر است آلومینیوم را به محض تماس از بین ببرد. به همین دلیل اصلا عاقلانه نیست که همراه با خود جیوه به داخل هواپیما ببرید. البته اگر قصد این کار را هم داشته باشید مطمئنا جلوی شما را خواهند گرفت چون این کار ممنوع است. از آنجا که بخش زیادی از بدنه هواپیما و قطعات از آلومینیوم ساخته شده است ورود جیوه به داخل هواپیما ممنوع است.

در سال ۱۹۷۷، دو هواپیما با بیش از ۶۰۰ سرنشین در باند فرود با یکدیگر برخورد کردند و حدود ۵۰۰ مسافر کشته شد.

شرکت های هواپیماسازی تمام قطعات را خودشان نمی سازند! بله، این یکی از جالب ترین حقایق هواپیمایی است که شرکت های مشهور هواپیماسازی مثل بوئینگ و ایرباس، سفارش ساخت قطعات مختلف مثل صندلی، موتور و بدنه هواپیما را به شرکت های تامین کننده می دهند.

هواپیمای باربری آنتونوف AN-225 بزرگ ترین هواپیما در جهان است.

ساخت هواپیمای مسافربری کنکورد نیز یکی از حقایق جالب هواپیمایی است. این هواپیمای مافوق صوت برای مقاصد مسافربری ساخته شدو با سرعتی فراتر از سرعت صوت می توانست پرواز کند. هواپیمای کنکورد که سریع ترین هواپیمای جهان است توسط مهندس های فرانسوی و انگلیسی ساخته شد. این هواپیما موفق ترین هواپیمای مسافربری مافوق صوت به شمار می رفت. در سال ۱۹۸۳ هواپیمای کنکورد مسیر نیویورک تا لندن را در مدت زمان ۲ ساعت و ۵۶ دقیقه طی کرد. حدود ۲۰ هواپیمای کنکورد ساخته شد و ۱۴ تای آن ها وارد ناوگان مسافربری بریتیش ایرویز و ایرفرانس شدند. به دلایل مختلف، از جمله هزینه بالای عملیات پرواز و صدای بسیار بلند و شکستن دیوار صوتی، استفاده از هواپیمای مسافربری کنکورد ممنوع اعلام شد.

هواپیمای مافوق صوت کنکورد

یکی دیگر از حقایق جالب هواپیمایی در مورد سیستم اتوپایلوت (autopilot) یا سیستم خلبان خودکار است. اگرچه اتوپایلوت می تواند در طول پروازو فرود مورد استفاده قرار بگیرد، اما تمام مراحل پرواز استفاده نمی شود. اتوپایلوت بخش اعظم سفر را انجام می دهد، اما در مواقع بروز سانحه و مشکل، فرود و پرواز خلبان هدایت هواپیما را شخصا به عهده می گیرد. استفاده از اتوپایلوت باعث کاهش و بهینه سازی سوخت می شود.

در برخی موارد اورژانسی خلبان ممکن است مجبور شود سوخت هواپیما را در هوا تخلیه کند. این کار در مواقع فرود اضطراری و برای کاهش وزن هواپیما انجام می شود. البته نگران ریختن سوخت بر شهرها و روی آدم ها نباشید. چون سوختی که تخلیه می شود در هوا تبخیر می شود و به سطح زمین نمی رسد.

منبع: خرید اینترنتی بلیط هواپیما تیک بان

نکات جالب در سفر با هواپیما

برای خرید بلیط هواپیما و پرواز با یک غول آهنی به همان اندازه که راحت و لذت بخش است، از هیجان و اضطراب نیز تهی نیست. این اضطراب وقتی بیشتر می شود که ندانید وسیله ای که با آن سفر می کنید، چه ویژگی هایی دارد. در خرید بلیط خارجی ارزان قیمت و استفاده از هواپیما اگرچه قرار نیست همانقدر که شما از ماشین شخصی تان شناخت دارید، در مورد هواپیماها هم بدانید. اما دانستن نکاتی کلی در مورد این پرنده های غول پیکر شاید برای شما هم جالب باشد.

هواپیماها به گونه ای طراحی شده اند که در مقابل رعد و برق مقاوم باشند


در خرید بلیط هواپیما اینترنتی از تیک بان و زمان سوار شدن هواپیما تقریبا لحظه ای نیست که هواپیماها مورد اصابت رعد و برق قرار نگیرند. تخمین زده می شود که آنها حداقل سالی یا در هر هزار ساعت پرواز، یک بار با رعد و برق برخورد دارند. با این حال گفته می شود که از سال ۱۹۶۳ میلادی تا کنون رعد و برق موجب سقوط هیچ هواپیمایی نشده است. دلیل آن هم مراقبت های دقیق مهندسی است که به تخلیه الکتریکی رعد و برق امکان می دهد تا از هواپیما عبور کرده و بدون هیچ گونه خسارتی از آن خارج شود.

هیچ صندلی امنی در هواپیما وجود ندارد

سازمان بین المللی هوانوردی معتقد است هیچ صندلی ایمنی در هواپیما وجود ندارد. این موضوع ربطی به بلیط هواپیما ارزان و یا بیزینس کلاس ندارد و در حالی که بررسی های مجله تایم در مورد حوادث هواپیمایی نشان می دهد که صندلی های میانی در قسمت عقب هواپیما کمترین میزان تلفات را در یک حادثه داشته اند. بر اساس این تحقیقات، در طول سقوط هواپیما، صندلی های یک سوم انتهایی هواپیما در مقایسه با ۳۹ درصد وسط و ۳۸ درصد جلو هواپیما، ۳۲ درصد میزان تلفات داشتند. به طور مثال برای بلیط هواپیما کیش هنوز پای متغیرهای زیادی در میان است که تشخیص این موضوع را که کجا بنشینیم تا از حادثه در امان باشیم، غیرممکن می کند.

بعضی هواپیماها تخت های مخفی برای خدمه پرواز دارند

در تهیه بلیط ارزان استانبول از کشورهای که مسافت طولانی تا این شهر دارند، در پروازهای طولانی مدت خدمه پرواز می توانند ۱۶ ساعت در روز کار کنند. بعضی هواپیماها مثل بوئینگ ۷۷۷ و دریم لاینر ۷۸۷ برای مبارزه با خستگی مهمانداران، تخت های کوچکی دارند که خدمه پرواز می توانند روی آنها اندکی چشم روی هم بگذارند. تخت ها معمولا از طریق یک راه پله مخفی قابل دسترسی هستند که منتهی به یک اتاق کوچک می شود که دارای سقف کوتاه، ۶ تا ده تخت، یک سرویس بهداشتی و گاهی هم سرگرمی های پروازی می شود. این موضوع شرایط را ایجاد می کند که فرد تصور سفر با قطار را دارد بلیط قطار و تهیه آن در مقاله ای دیگر بررسی می شود.

چرخ های هواپیما طوری طراحی شده اند که در هنگام فرود باز نمی شوند

چرخ های هواپیما در مقابل بارهای سنگین با وزن های باورنکردنی(۳۸ تن) مقاوم هستند. باید بدانید که چرخ های هواپیما می توانند هر ساعت در ۱۷۰ مایل بیش از ۵۰۰ بار قبل از اینکه چرخ آنها هرگز نیاز به باز شدن داشته باشند، به زمین بخورند. به علاوه چرخ های هواپیما تا ۲۰۰پوند بر اینچ مربع، باد دارند. این میزان، شش برابر فشاری است که در یک چرخ ماشین استفاده شده است. جالب است بدانید که هواپیما هم در صورت نیاز به چرخ های جدید، درست مانند چرخ های ماشین پنچرگیری می شود.

مطلبی که در تهیه بلیط هواپیما استانبول و سفر به این شهر برای من جال بود اینکه چرا خدمه هواپیما در هنگام فرود نور را کم می کنند؟

وقتی یک هواپیما در شب فرود می آید خدمه کابین نورهای داخلی را کم می کنند. فکر می کنید دلیل این کار چه می تواند باشد؟ این کار باعث می شود که در صورت بروز یک رخداد غیر مترقبه، انجام نشدن صحیح فرود و در نهایت نیاز به تخلیه مسافران ، چشم های آنها از قبل به تاریکی عادت کرده باشد. برای فهم بهتر این موضوع تصور کنید که در یک اتاق روشن نا آشنا و پر مانع قرار دارید. کسی چراغ ها را خاموش می کند و از شما می خواهد که به سرعت خارج شوید. در موقعیت مشابه خدمه پروازی از مسافران می خواهند تا سایبان های هواپیما را در طول فرود بالا بکشند. در نتیجه آنها در حالت اضطراری قادر به دیدن بیرون هواپیما و ارزیابی این هستند که کدام سمت هواپیما برای تخلیه مناسب تر است.

رزرو هتل برای سفرهای هوایی به دلیل اینکه مدت زمان رسیدت به مقصد حداکثر 1روز است، می تواند بسیار مهم باشد؛ این موضوع در سایت تیک بان به آن پرداخته شده است.

برای پرواز به هر دو موتور نیاز ندارید

فکر پرواز با یک موتور ترسناک به نظر می رسد. اما نکته جالب این است که هر هواپیمای تجاری می تواند به راحتی تنها با یک موتور پرواز کند. حتی کار کردن با نصف قدرت موتور باعث مصرف سوخت کمتر شده و برد آن را کاهش می دهد. اما خوشبختانه هواپیماها برای چنین موقعیت هایی طراحی شده و مورد آزمایش قرار گرفته اند. بد نیست بدانید که همه هواپیماها برای مسیرهای طولانی برنامه ریزی شده اند. به خصوص آنهایی که بر فراز اقیانوس ها یا مناطق غیرمسکونی مانند قطب پرواز می کنند باید توسط سازمان هوانوردی برای عملیات بردهای وسیع تایید شوند. این امر به معنای آن است که هواپیما می تواند ۳۳۰ دقیقه فقط با یک موتور پرواز کند. جالب است بدانید که بیشتر هواپیماها به لطف چیزی که نسبت شیب نامیده می شود، قادر به پرواز در مسافت های طولانی بدون هیچ موتوری هستند. به طور مثال یک بوئینگ ۷۴۷ می تواند به واسطه مهندسی هوانوردی برای دو مایل برای هر صد فوتی که از زمین فاصله دارد، بدون نیروی موتور پرواز کند. باید گفت که این میزان معمولا بیشتر از زمان لازم برای اینست که همه مسافران به زمین بنشینند.

در نهایت مطلبی که در این بین وجود دارد بلیط اتوبوس و تهیه آن است که این موضوع با مراجعه به سایت می تواند برای سفرای بین شهری و تکیمل کننده سفر هوایی باشد.

چرا در دستشویی ها زیرسیگاری وجود دارد؟

سازمان بین المللی هوانوردی سال ها پیش سیگار کشیدن را در هواپیماها ممنوع کرد. اما مسافران تیزبین می دانند که توالت های هواپیما هنوز زیرسیگاری هایی در خود دارند. به گزارش “بیزینس اینسایدر”، دلیل این امر آن است که خطوط هوایی و طراحان هواپیما این مسئله را در نظر می گیرند که علی رغم سیاست منع سیگار کشیدن و نصب علائم ممنوعیت در هواپیماها، به برخی دلایل یک فرد سیگاری ممکن است در داخل هواپیما سیگار روشن کند. با انجام این کار امید می رود که اگر کسی در هواپیما سیگار روشن می کند حداقل این کار را در جایی که برای آن در نظر گرفته شده انجام دهد. آنها معتقدند این کار ممکن است باعث شود مسافران سیگار را در جای امنی مانند یک زیرسیگاری خاموش کنند و نه یک سطل زباله. بهتر است بدانید که اگر در دستشویی سیگار بکشید باید انتطار یک جریمه سنگین را داشته باشید.

سوراخ کوچک روی پنجره هواپیما برای چیست؟

این سوراخ برای تنظیم فشار داخل کابین تعبیه شده است. باید بدانید که بیشتر پنجره های هواپیماها از سه پنل اکریلیک ساخته شده اند. پنجره بیرونی مطابق انتظار عمل کرده، عناصر را بیرون نگه داشته و فشار کابین را حفظ می کند. در صورت بروز حادثه، اگر اتفاقی برای شیشه بیرونی بیفتد شیشه دوم به عنوان یک گزینه نشکن عمل می کند. بنابراین سوراخ کوچک در پنجره درونی برای تنظیم فشار هواست به نحوی که شیشه میانی تا زمان استفاده سالم باقی می ماند.

منبع: خرید اینترنتی بلیط هواپیما تیک بان


می توان با استفاده از روش های متفاوتی اقدام به خرید بلیط هواپیما نمود به طوری که در این بین روش های متعددی وجود دارد.


در زمان مناسب می توان تهیه بلیط های مسافرتی را با بهرتین شرایط ایجاد نمود که این موضوع می تواند برای افرادی که نیت تهیه بلیط هواپیما را دارند بسیار مفید باشد .


در نهایت برای این منظور می توان به این موضوع توجه داشت که اگر برای این کار می توان با هزینه کمتر و بهره وری بالاتر اقدام به تهیه بلیط نمود روش های متفاوتی برای تهیه آن می باشد.



سایت خرید بلیط هواپیما خارجی است که بلیط خارجی را با صورت ارزان در اختبار شما قرار می دهد.

خرید بلیط چارتر هواپیما

هنگامی که تصمیم به مسافرت با بلیط خارجی ارزان گرفتید، فرقی نمی کند که به یک سفر تفریحی میروید ویا کاری ، اولین فکری که به هنگام خرید بلیط خارجی به ذهن تان خطور می کند ، خرید بلیط چارترهواپیما است . ما در تیک بان با ارائه اطلاعات کامل در این زمینه در کنار شما هستیم تا سفری ایمن وخوب داشته باشید .

بلیط هواپیما چارتر چیست؟

بد نیست قبل پرداختن به قیمت بلیط هواپیما از هر چیزی در مورد معنی کلی چارتر هم اطلاعاتی داشته باشیم .واژه چارتر(charter) به معنی دربست اجاره دادن است. در واقع نوعی خدمات به معنی اجاره کردن کلی است که قسمتی از اتاقهای یک هتل، صندلی های یک هواپیما، قطار، اتوبوس … و یا به صورت یک جا اجاره داده شده می شود. ومفهوم آن فقط منحصر به خریدبلیط هواپیما نیست بلکه در موارد دیگری نیز کاربرد دارد .اما از آنجا که قصد داریم در مورد سفرهای هوایی و بلیط چارتر هواپیما صحبت کنیم، فقط به آن بسنده می کنیم .


بلیط استانبول چارتر چیست ؟

بلیط چارتر عموما توسط آژانس های مسافرتی فروخته میشود .این موضوع فرقی نمی کند که برای بلیط 1شهر خارجی باشد و یا بلیط کیش در واقع دفاتر خدمات مسافرتی با توجه به تجربیاتی که دارند ، بخوبی دریافته اند که بعضی ازمواقع مسافرین بیشتری به برخی از شهرها وکشورهاسفر می کنند و به همین دلیل خرید بلیط هواپیما رفت وبرگشت رابه صورت چارتر عرضه می کنند .

یعنی این دفاتر طی مذاکره با شرکتهای هواپیمایی قسمتی از ظرفیت آنها را کرایه می کنند و خود مسئولیت فروش آن ظرفیت را به عهده می گیرند.

بلیط رفت و برگشت استانبول چارتر در این شیوه به شرکت هواپیمایی، چارتر دهنده و به دفتر خدمات مسافرتی چارتر کننده می گویند.

اگر هم دفتر خدمات مسافرتی نتواند همه ظرفیتی را که اجاره نموده است، به فروش برساند ،شرکت هواپیمایی هیچ تعهدی در قبال آن نخواهد داشت و مبلغ اجاره منعقد شده را دریافت خواهد کرد.

به همین دلیل است که نرخ بلیط حتی در خرید بلیط قطار چارتر متغیر است و در فواصل زمانی مختلف دچار نوسان می شود .چون که اغلب آژانس های مسافرتی سعی دارند با کاهش یا افزایش بلیط هواپیما در شرایط متفاوت ، تمامی صندلی هایی را که از ایرلاین اجاره نموده ،به فروش برساند و هم این که از سود اقتصادی مناسبی نیز بهره مند شوند.

پرواز چارتر چیست؟

قیمت بلیط هواپیما مشهد پرواز چارتر پروازی است که در آن تمامی صندلی‌‌‌های یک هواپیما یا قسمتی از آن‌‌‌ به وسیله آژانس‌‌‌های مسافرتی اجاره شده باشد وکاربردآن بیشتر در مسیرهای پرتردد مانند چارتر مشهد است .

انواع چارتر

چارتر کامل یا full charter

چارتر صندلی یا seat charter

در چارتر کامل ، کلیه صندلی های یک هواپیما در یک مدت زمانی محدود توسط چارتر کننده اجاره می شود اما در چارتر صندلی تنها تعداد محدودی از صندلی های هواپیما توسط آژانس مسافرتی اجاره می شود.

چارتر صندلی خود به سه دسته تقسیم می شود که شامل :

سیت چارتر به شکل شناور(چارتر شناور)

سیت صندلی بک تو بک (اجاره صندلی به صورت رفت وبرگشت )

سیت چارتر به شکل مشخص ( اجاره صندلی های مشخص شده )

مزایا و معایب بلیط هواپیما چارتر

بسیاری از ما بلیط چارتر را به مفهوم ارزانترین نوع بلیط هواپیما در نظر داریم . ولی در واقع این امرهمیشه صدق نمی کند .البته برای دست یابی به بلیط ارزان چارتر کافی است مدت زمانی نوسان قیمت بلیط را دنبال کنید تا بتوانید یک قیمت عالی را در زمان مناسب پیدا نمایید و بعد از مدتی براحتی می توانید حدس بزنید که چه زمانی قیمت بلیط چارتر کاهش پیدا می کند.

به طور معمول زمانهایی که اغلب مردم درگیر مشغله های شخصی خود هستند بلیط هواپیما چارتر با کاهش محسوسی روبرو می شود. مثل اواخر سال که همه مشغول خانه تکانی و خرید عید هستند و یا بعد از تعطیلات عید که همه از سفر برگشته اند ، زمان بسیار مناسبی برای مسافرت به حساب می آید.

از ویژگی های مثبت بلیط چارتر این است که در اوقات کم سفر، قیمت بلیط کاهش می یابد و واین کاهش با نزدیک تر شدن به زمان پرواز بیشتر هم میشود. که اصطلاحا به آن بلیط لحظه آخری هم گفته می شود.

در اینجور مواقع کافیست یک ساک آماده مسافرت داشته باشید و قیمت بلیط چارتر در لحظات نزدیک به پرواز را چک نمایید تا بتوانید در مناسب ترین شرایط اقدام به تهیه بلیط چارتر کنید .که این شرایط برای هر دو طرف سودمند است یعنی هم چارتر کننده توانسته صندلی خود را به فروش برساند و هم شما با خریدن یک بلیط قیمت مناسب چارتر به مسافرت می روید.

از ویژگی قابل توجه دیگر بلیط های چارتر این است که بعضی از مسیرها ی پروازی مانند مشهد، کیش،استانبول، دبی و … که همواره با استقبال خوبی از طرف مسافران روبرو هستند؛ در تمام طول سال در اجاره چارتر کننده ها هستند .

بدین معنی که اغلب ایرلاین ها بدون نگرانی بابت فروش جزئی بلیط ،حداکثر ظرفیت خود را با یک قیمت خوب به چارتر کننده اجاره میدهند. در بعضی از موارد نیز یک نفر به نمایندگی از چند دفتر خدمات مسافرتی با یک شرکت هواپیمایی قرارداد می بندد وپس ازانجام قراداد، آن ظرفیت اجاره شده را بین خود تقسیم می نمایند.

به زبان ساده‌‌‌تر میتوان گفت، چارتر کردن شبیه خریدکردن عمده است وهمان گونه که در خرید عمده شما مبلغ کمتری نسبت به خرید همان کالا می‌‌‌‌‌‌پردازید، چارتر کردن پرواز هم باعث صرفه‌‌‌جویی در هزینه‌‌‌های شرکت‌‌‌ها می‌‌‌شود.

به عنوان مثال یک کمپانی بزرگ را در نظر بگیرید که رونق خوبی هم دارد وتعداد زیادی از کارکنان آن باید در طول هفته چندین بار دوشنبه‌‌‌ها وچهارشنبه‌‌‌ها به مقصد مشخصی سفر کنند، مطمئنا در چنین شرایطی بسیار باصرفه‌‌‌تر خواهد بود که پرواز را در روزهای دوشنبه و چهارشنبه از یک شرکت هواپیمایی برای کارکنان‌‌‌ چارتر کنند .

گفتیم که از ویژگی مثبت بلیط چارتر، ارزان بودن آن به نسبت بلیط عادی است وپر طرفدار بودنش نیز به همین علت است ، ولی نکته منفی آن در این است که تغییر زمان پروازبه هیچ وجه وجود ندارد و اگربه هر دلیلی قادر به مسافرت نباشید ، امکان استرداد بلیط و گرفتن پول‌ تان را نخواهید داشت و باید قید آن را بزنید . بنابراین خرید بلیط چارتر خاص کسانی است

که برنامه دقیق از زمان وتاریخ رفت وبرگشت سفر خود داشته باشند.

رزرو آنلاین بلیط هواپیما از طریق سایت این مزیت را برای مسافران ایجاد می کند که هنگامی که قصد مسافرت مخصوصا سفرهای کاری که محدودیت زمانی برای برگشتن دارند.

بلیط هواپیما رفت و برگشت خود را به طور همزمان را تهیه نمایند تا هیچ نگرانی در بازگشت نداشته باشند.به عنوان مثال یکی از دغدغه های مسافران بعد از تعطیلات به موقع رسیدن به محل کار، دانشگاه و یا مدارس بچه ها است که ازین طریق قابل پیشگیری است .

منبع: خرید اینترنتی بلیط هواپیما تیک بان

خرید بلیط هواپیما در زمان های متفاوت

بهترین زمان خرید بلیط هواپیما برای کسانی که همیشه چمدان هایشان برای سفر بسته است، چند ساعت قبل از پرواز در مقصد مورد نظر است. چون در این چند ساعت، ایرلاین ها و شرکت های فروشنده بلیط خارجی ارزان قیمت ، تا جایی که توانسته اند، با قیمتهای پیشنهادی خود، بلیط هایشان را کم و بیش به فروش رسانده اند و تا حدی از این بلیط ها، به فروش نرسیده است که باید تا قبل از فرا رسیدن زمان حرکت هواپیما، به هر روش و ترفندی که شده، این ظرفیت تکمیل شود.

هرساله خرید بلیط هواپیما اینترنتی از تیک بان ، درحال بروز رسانی امکانات و خدمات قابل ارائه به مشتریان عزیزمان هستیم. روزانه، لیستی از بهترین آفرهای قیمتی پروازها،از بلیط هواپیما ارزان هتل ها و تورها را جمع آوری و در سایت تیک بان قرار می دهیم. و بصورت هفتگی، در حال آنالیز لیست های پروازی، هتل ها و تورهایمان، بر اساس محبوبیت و میزان فروش هستیم تا بتوانیم بهترین ها را به مشتریانمان عرضه کنیم.


تیک بان هرساله و بر اساس میزان فروش خود در مناسبت های مختلف و لیست پرفروش ها، اقدام به ایجاد آفرهای مناسب و بصرفه به جهت رفاه حال مشتریانش می کند به طور مثال برای بلیط هواپیما کیش و همیشه سعی ما بر این بوده که بهترین ها را ارائه نماییم. قصد داریم در این مقاله و مقالات دیگر، از این سوال مهم، بحث به میان آوریم که بهترین زمان سفر به مناطق مختلف به طور مثال استانبول و تهیه بلیط ارزان استانبول و نیز بهترین مکان ها در فصول مختلف سال کجاست و اینکه کی می توان بلیت های با قیمت های مناسب تهیه کرد؟

بهترین زمان خرید بلیط هواپیما استانبول ، برای کسانی که همیشه چمدان هایشان برای سفر بسته است، چند ساعت قبل از پرواز در مقصد مورد نظر است. در این زمان می توان انتظار داشت که بهترین شرایط خرید برای مسافران فراهم گردد این به این خاطر است که لحظاتی ایجاد می شود که می توان سریعترین زمان برای خرید را انجام داد این موضوع می تواند برای بلیط قطار نیز اتفاق بیفتد.

در این مقاله، قصد داریم با 5 توصیه و پیشنهاد، به شما کمک کنیم تا بتوانید ازین موقعیت ها، نهایت استفاده را ببرید.

1. زمانی که اقدام به خرید می کنید؛ اهمیت فراوان دارد.

می توانید با مراجعه به برخی از سایت های فارسی و انگلیسی که رزرو هتل هم دارند، که جداول و نمودارهای روند افزایش یا کاهش قیمت ها را اواخر هر هفته یا هر 14روز یکبار نشان می دهند؛ از این روند و اینکه کدام پروازهای بالاترین کاهش را داشته، آگاهی یابید. این نمودارها، بسیار می تواند کمک کننده باشد. زیرا بهترین زمان خرید در هر پروازی را نشان می دهد.

2. در انتظار پایین آمدن قیمت ها بودن، یک انتظار بیهود و بد است.

بلیط اتوبوس همانطور که در پیشنهاد اول مطرح شدنیز جای خود را دارد؛ بجای اینکه در انتظار پایین آمدن قیمت پرواز موردنظر خود، یکسره سایت ها را چک کنیم و نتیجه نگیریم؛ بهتر است با بررسی نمودار افزایش و کاهش قیمت ها، در زوز و ساعت مقرر به این سایت ها مراجعه و بلیط مور نظر خود را تهیه کنیم.

3. بلافاصله پس از قرارگیری قیمت پرواز ها در لیست، اقدام به رزرو آن نکنید.

اجازه دهید کمی از اعلام قیمت ها بگذرد. کمی قیمتها متعادل شود. سپس برای خرید اقدام نمایید. حتی اگر بر اساس آنالیز قیمت ها، وارد سایت خرید بلیط شده اید.

4. همیشه سعی کنید تا حداقل 3ماه قبل از سفر خود، اقدام به جستجوی اطلاعات درباره مقصد خود کنید.

سپس با بازدید برخی از سایت های ارائه دهنده خدمات گردشگری و بررسی امکانات و قیمت های آنها، بهترین آنها از لحاظ امکانات و قیمت را انتخاب نمایید و با بررسی نمودار قیمت های آن شرکت، زمان مراجعه دقیق مراجعه به آن سایت، بر اساس نمودار ارائه شده و زمان سفر خود را بیابید.

5. در کشور ما، چون چند تعطیلی بزرگ وجود دارد، بر همین اساس، چندین پیک پروازی وجود دارد که عمدتاً قیمت ها در این تاریخ ها بالاست. مخصوصاً چندد روز قبل از پروازها و حتی چند ساعت قبل از پروازها.

پیشنهاد ما اینست که سعی کنید در اولین روزها و ساعت های اعلام پروازهای این مناسبت ها، اقدام به خرید نکنید. بلکه اجازه دهید کمی قیمت ها متعادل گردد. سپس اقدام به خرید نمایید. پیشنهاد اینست که مثلا اگر قرار است شب عید نوروز، به سفر کیش بروید، این سفر را با یک روز تاخیر، در روز اول عیدنوروز انجام دهید. مطمئناً قیمت های اعلامی در سایت و ایرلاین ها، به مراتب مناسب تر از شب عید نوروز است.

منبع: خرید اینترنتی بلیط هواپیما تیک بان

تهیه بلیط هواپیما به صورت آنلاین و قوانین آن

قوانین زمان در سفرهای هوایی چیست؟

پرواز با هواپیما قوانین نانوشته فراوانی دارد. از بهترین زمان خرید بلیط خارجی ارزان گرفته تا بهترین روزهای سال برای پرواز و بهترین زمان رزرو بلیط هواپیما ، همگی از قوانینی هستند که سفرهای هوایی را برای شما راحت تر می‌کنند.یکی از این قوانین مهم و نانوشته انتخاب بهترین زمانِ روز برای پرواز می باشد . اگر جزو کسانی هستید که از تأخیر، دست اندازهای هوایی، شلوغی فرودگاه و تلف شدن زمان مفید خود در فرودگاه می‌ترسید، بهتر است این مطلب را بخوانید تا راه حلی برای ترس‌هایتان پیدا کنید.

یکی از مواردی که می‌تواند مشکلات فوق را تا حد زیادی برای شما حل کند، انتخاب بهترین زمان روز برای پرواز است.


جالب است بدانید که تجربه نشان داده پروازهای صبح زود به دلیل کم بودن مشکلات آب و هوایی، کمتر دچار نوساناتی چون دست اندازهای هوایی می‌شوند و به موقع به مقصد می‌رسند. پس عموما در پروازهای صبح زود خبری از تأخیرهای طولانی مدت مانند پروازهای وسط روز نیست.

دیگر برتری مهم پرواز های صبح زود این است که به دلیل کم طرفدار بودن، معمولا قیمت بلیط هواپیما ارزان تری نسبت به پروازهای دیگر دارند. این موضوع علاوه بر فراهم کردن امکان خرید بلیط برای مقاصد گوناگون به طور مثال برای استانبول و تهیه بلیط استانبول ، سبب می شود صبح زود فرودگاه خلوت‌تر باشد و وقت‌تان در صف گیت تحویل بار و بازرسی بدنی تلف نشود.

یکی دیگر از فواید پروازهای صبح زود این است که به شما وقت بیشتری برای استفاده از سفرتان می‌دهد. مطمئنا هر چه زمان زودتری به مقصد برسید، روز طولانی‌تری دارید و می‌توانید مدت زمان بیشتری را به انجام برنامه‌های خود در سفر اختصاص دهید.

واژه «پرواز چشم قرمز» (Red eye flight) که درباره پروازهای آخر شب است که از غرب به سمت شرق می‌روند نیز به همین مورد اشاره دارد. به طور مثال در سفرهایی که شمالی جنوب است مانند تهران به کیش و بلیط کیش این موضوع به چشم نمی خورد و لی در پروازها به دلیل حرکت مسافر در جهت گردش خورشید، مسافران شب کوتاه‌تری دارند و وقتی به مقصد می‌رسند صبح است. این موضوع علاوه بر اینکه باعث ارزان‌تر شدن بلیط هواپیما می‌شود، زمان بیشتری در مقصد به مسافر می‌دهد و در وقتش صرفه جویی می‌کند.

پرواز های Red eye معمولا گزینه بسیار مناسبی برای کسانی است که به سفرهای کاری می‌روند و برنامه‌های زیادی برای سفر خود دارند.

از آنجا که پرواز در نیمه شب باعث کمبود خواب می‌شود و خستگی مسافر را دو چندان می‌کند، برای سفرهای توریستی و تفریحی بهتر است بلیط زمان‌های دیگر را بگیرید تا سفر خود را مثبت و باانرژی شروع کنید.

نکات قابل توجه جهت خرید بلیط

آژانس های مسافرتی می توانند قبل از این که شما اقدام به خرید بلیط نمایید آن را برایتان رزرو کنند شما میتوانید با مطالعه نکات قابل توجه جهت خرید بلیط نسبت به خرید اقدام نمایید بابت رزرو کردن بلیط هیچ هزینه از شما دریافت نمی شود ولی تا وقتی که هزینه بلیط را پرداخت نکنید بلیط برای شما قطعی نمی شود.

موضوع نکات قابل توجه جهت خرید بلیط خارجی برای زمانی مفید است که هنوز به برنامه سفر خود اطمینان ندارید ولی نگران افزایش قیمت بلیط هستید و یا برای اطمینان از جای خالی برایتان می توانید از آژانس درخواست کنید که بلیط را رزرو کنند تا آن بلیط برای مقصدتان با همان قیمت محفوظ بماند در غیر این صورت ممکن است توسط اشخاص دیگر رزرو شود و شما نتوانید بلیط مورد نظر خود را خریداری نمایید.

مدت زمان حفظ بلیط در سیستم رزرواسیون بستگی به قوانین ایرلاین و کلاس پروازی داشته و از چند ساعت تا چند روز میتواند متغییر باشد که اگر بعد از این زمان هزینه بلیط پرداخت نشود بلیط شما کنسل می شود و امکان خرید بلیط برای دیگران میسر می شود.

این نوع بلیط برای دریافت ویزا و سفارت خانه ها نیز کاربرد دارد و شما میتوانید برای خرید بلیط اقدام فرمایید.

مناسبترین زمان برای خرید بلیط

معمولا همه ایرلاین های دنیا کلاس های متفاوت پروازی و قیمت مختلفی دارند. بیشتر اوقات هر چه زود تر به خریدن بلیط اقدام کنید شانس بیشتری برای خریدن بلیط ارزان دارید؛ از طرفی زمانی که بلیط رفت و برگشت استانبول چارتر دارید شرکت های هواپیمایی بر حسب زمان باقیمانده تا پرواز و سرعت خرید و پرواز های شرکت های رقبا توی یک مسیر به صورتی کلاس های پرواز را برنامه ریزی میکنند که با فروش بلیط بتوانند حداقل صندلی خالی را داشته باشند.

در مواقعی خیلی کم ممکن است در روز های نزدیک به پرواز می توانید اقدام به استعلام قیمت بلیط هواپیما برای هریک از مسیرهای داخلی مانند مشهد، کیش و یا خارجی نمایید و بلیط های خیلی ارزان خرید کرده و توصیه میشه وقتی برنامه سفر قطعی می شود اقدام به خرید بلیط کنید که خیالتان از جهت اینکه بلیط شما محفوظ بماند راحت باشد و به مقدمات سفر خود بپردازید.

ارزانترین زمان سفر

تلاش کنید در صورتی که شرایط کار و مرخصی هایتان اجازه می دهد برای سفرهای خارج از کشور از تعطیلات طولانی مدت خوداری کنید ولی اگر راهی جز استفاده از همین تعطیلات ندارید حتما بلیط خود را ماه های قبل از پرواز خریداری کنید. ای موضوع می تواند برای خرید بلیط قطار متفاوت باشد که این امکان را سایت ما فراهم کرده است.

برای سفر هایی که مبدا و مقصد آن خارجی است باید از تعطیلات مربوط به آن کشور ها هم توجه کرده و دوری کنید. در مجموع اواسط هفته می توانید بلیط ارزان تری نسبت به بقیه روز ها پیدا کنید.

منبع : خرید اینترنتی بلیط هواپیما تیک بان

تهیه بلیط هواپیما برای سفر با هدف های متفاوت

در این مقاله به ترفندهایی برای خرید بلیط هواپیما ارزان قیمت اشاره کرده ایم با ما همراه باشید .

از مزایای موتورهای جستجو استفاده کنید

موتورهای جستجو برای مقایسه قیمت‌های شرکت‌های مختلف بسیار عالی هستند. نکته جالب این است که معمولاً درصدی از هزینه را به خاطر تبلیغی که برای شرکت‌های هواپیمایی می‌کنند به قیمت بلیط اضافه می‌کنند. توصیه‌ای مفید: سراچه‌هایی را چک کنید که درصدی به مبلغ اصلی بلیط اضافه نمی‌کنند تا بتوانید در تهیه بلیط خارجی ارزان قیمت هواپیما موفق عمل کنید.

زمان خرید بلیط را بدانید

از یک لوکیشن قلابی استفاده کنید.

برخی شرکت‌های هواپیمایی با توجه به مکانی که بلیط‌ها از آن خریداری می‌شود قیمت‌هایشان متفاوت است. بنابراین قیمت بلیط‌ها بر اساس جایی است که از آن بلیط را می‌خرید. این مورد بیشتر برای بلیط‌های داخلی صدق می‌کند، مثلاً بلیطی از بانکوک به یانگمی. اگر این بلیط را از آمریکا بخرید، خیلی گران‌تر خواهد بود نسبت به اینکه آن را از تایلند بخرید. با یک ترفند هک ساده اینترنتی برای خرید بلیط هواپیما اینترنتی از تیک بان از این مسئله جلوگیری کنید : به‌راحتی می‌توانید لوکیشن کشور خود را در وب‌سایت شرکت هواپیمایی تغییر دهید. بعضی‌اوقات با این کار زبان سایت هم‌تغییر می‌کند و برخی اوقات هم‌تغییر نمی‌کند. اما باید بدانید که مترجم گوگل را برای همین مواقع ساخته‌اند! شما می‌توانید اطلاعات بیشتری را در مورد تغییر دادن لوکیشن و همچنین تعیین قیمت بلیط‌ها پیدا کنید می‌توانید راه‌های تهیه بلیط هواپیما ارزان را هم امتحان کنید.

به دنبال معامله باشید

در وب‌سایت‌ها مختلف ثبت‌نام کنید تا تخفیف‌ها را به اطلاع شما برسانند.به طور مثال برای تهیه بلیط ارزان استانبول ، Airfare Watchdog منبعی عالی است که شمارا از پروازهای ارزان در مسیرهایی مشخص که به آن علاقه‌مند هستید مطلع می‌سازد. شما همچنین می‌توانید تنظیمات آن را به نحوی تغییر دهید که شمارا از هر پروازی که از شهرتان خارج می‌شود مطلع سازد! حتماً به‌سرعت این کار را انجام دهید چراکه آن‌ها می‌خواهند هرچه سریع‌تر بلیطشان را بفروشند و این نشانگر دانش شما از مبحث زمان خرید بلیط ارزان است. ضمنا برای تهیه بلیط هواپیما کیش که یک سفر داخلی محسوب می شود می توانید آن را از سایت ما به صورت آنلاین تهیه کنید.

شبکه‌های اجتماعی

همه‌روزه ایرلاین های بیشتر و بیشتری از مزایای شبکه‌های اجتماعی برای گسترش سرویس های اینترنتی خود مانند، نرخ‌ها، تبلیغات و معاملات دوسر سود استفاده می‌کنند. حتماً در خبرنامه ایمیلی آن‌ها و همچنین توییتر و فیس‌بوک این شرکت‌ها عضو شوید تا همیشه از جدیدترین اخبارشان مطلع باشید.

فرودگاه های دیگر را هم چک کنید

شرکت‌های هواپیمایی معمولاً برای پروازهایشان به فرودگاه های کمتر شناخته شده نرخ ارزان تری دارند. بنابراین اگر بلیط‌های فرودگاه مقصدتان خیلی گران است فرودگاه های نزدیک و کوچک تر را هم چک کنید.

ترکیب های مختلف را امتحان کنید

خرید یک پرواز مستقیم به مقصدتان شاید گران‌ترین بلیط را برای شما رقم بزند به طور مثال برای بلیط هواپیما استانبول اگر می خواهید در خرج کردن پولتان صرفه جویی کنید، مسیرهای جایگزین را که ممکن است یک یا دو توقف در طول سفرتان داشته باشند انتخاب کنید. برخی اوقات خریدن پروازهای یک طرفه در روزهای مختلف به سمت مقصدتان می تواند ارزان تر از پروازهای پشت سر هم تمام شود. من همیشه پروازهایی با دو توقف در مسیر به جای یک توقف را چک می کنم که اگر ارزان تر بود آن‌ها را انتخاب کنم و در زمان توقف هم شاید مقصدی جدید در سفرم تجربه کنم. تاریخ بازگشت تان را نمی دانید؟ عموماً پروازهای مستقیم گران‌تر از پروازهای رفت و برگشت هستند. اگر تاریخ بازگشت تان را نمی دانید یک بلیط رفت برگشت بگیرید و از ۲۰۰ تا ۳۰۰ دلاری که صرفه جویی کرده اید برای عوض کردن تاریخ برگشتتان استفاده کنید. توصیه‌ای مفید: اگر می خواهید دو بلیط در روزهای متفاوت بگیرید سعی کنید هر دو پرواز را با یک بلیط بگیرید حتی اگر بلیط تان رفت وبرگشت نیست. این موضوع می تواند در رزرو هتل شما و کاهش هزینه های شما مفید باشد.

هزینه های مازاد را در نظر بگیرید

قبل از خرید کردن مطمئن شوید تمام هزینه های مازاد درنظر گرفته شده باشد. یکی از مواردی که می توان آن را در نظر گرفت این است که برخی شرکت‌های هواپیمایی علاوه بر فروش بلیط هواپیما اقدام به فروش بلیط قطار می کنند. این موضوع می تواند به صورت پکیجی برای یک سفر در نظر گرفته شود. همچنین برخی دیگر از شرکت های هواپیمایی مبالغ اندکی را برای خدمات اضافی مانند صندلی‌های به خصوص، وعده های غذایی، چمدان، فضای اضافی برای پا و چیزهای دیگر به مبلغ اصلی اضافه می‌کنند. برای مثال اگر ایرلاین الف بلیطی را با قیمت ۱۵۰ دلاری و ایرلاین با همان بلیط را با قیمت ۲۰۰ دلار می فروشد، اما شما خرید صندلی ها و چک کردن چمدان‌ها را از ایرلاین الف انجام دادید. شما در انتها باید نسبت به ایرلاین های دیگر مبلغ بیشتری را پرداخت کنید. این موضوع می تواند برای ترنسفر شما از فرودگاه نیز لحاظ شود. اما مطلبی که در این بین وجود دارد برخی از مسافران علاقه به سفر با اتوبوس دارند که این موضوع نیز در شرکت فراهم شده است برای تهیه بلیط اتوبوس می توانید از سایت ما استفاده کنید.

لیست اشیای ممنوعه در پرواز

برای رعایت اصول ایمنی و امنیتی، محدودیت‌هایی برای حمل بعضی از اشیا توسط مسافران وجود دارد. ورود اشیای زیر به هواپیما، هم در بخش بار و هم کابین ممنوع است:

– انواع مواد آتش‌زا، منفجره و سریع‌الاشتعال

– انواع کپسول و اسپری‌های شیمیاییِ تحت فشار مانند گاز اشک آور، بیهوش کننده، دفاع شخصی و گاز مایع

– انواع مواد اسیدی و خورنده مانند اسید، سرکه و…

همراه بردن وسایل زیر به داخل کابین هواپیما ممنوع است:

– انواع سلاح‌های گرم شامل سلاح‌های نظامی، شکاری و ساچمه‌زن

– انواع فشنگ جنگی، شکاری و ورزشی

– انواع اشیا و ابزار برنده مانند تیغ موکت‌بری، بطری، شیشه، چاقو، دشنه، قیچی، ناخن‌گیر، تیغ جراحی، پنجه‌بوکس، تیغ تراشی و اشیای مشابه

– انواع ابزار مانند پیچ گوشتی، آچار، چکش، سیم، طناب و…

– انواع اسلحه‌های اسباب‌بازی که شبیه اسلحه‌ی واقعی باشند.

منبع : خرید اینترنتی بلیط هواپیما تیک بان

خرید بلیط اینترنتی هواپیما با شرایط منحصر به فرد

یکی از مشکلات همیشگی برای من و شمایی که اهل سفریم فکر کردن به مقدمات سفر است. به طور مثال برای سفر به استانبول باید بلیط رفت و برگشت استانبول چارتر را تهیه نمود که بتوان هزینه های جانبی سفر را کاهش داد. همچنین چیزهایی مثل چمدان بستن، برنامه‌ریزی، فکر کردن به کارهایی که قرار است در طول سفر بکنیم و مثل رزرو هتل یا خرید بلیط هواپیما . دوست داریم از همان‌جایی که نشسته‌ایم و با چند کلیک ناقابل همه اینها را در کسری از ثانیه انجام دهیم بدون اینکه مجبور باشیم متحمل زحمت زیادی شویم یا مجبور باشیم از این سر شهر به آن سر شهر برویم. دوره دوره آسان شدن کارهاست و ما هم آدم هایی هستیم که وقت سرخاراندن نداریم.

تا همین چند وقت پیش با شرکت ما میشد تنها رزرو آنلاین هتل در ایران و استعلام قیمت بلیط هواپیما را انجام داد. اما از آنجایی که یکی از هدف‌های شرکت ما این است که همه چیز سفر را به صورت آنلاین پوشش دهد و کاری کند که سفر رفتن کاری آسان شود در این دو سال گسترده‌تر شده و خدمات دیگری را هم به خدمات پیشین اضافه کرده، مثل رزرو هتل ، خرید بلیط قطار در سایر نقاط دنیا و خرید بلیط هواپیما که مثل فرزندی نورسیده تازه به خانواده اضافه شده.


شرکت به خوبی می‌داند که با وجود ده‌ها شرکت هواپیمایی آنلاین و غیرآنلاین رقیبانش در این عرصه کم نیستند اما با تضمین ارائه بهترین خدمات و پشتیبانی ۲۴ ساعته سعی دارد از این عرصه نیز سربلند بیرون بیاید.

در بخش پرواز شرکت ما که در حال حاضر بلیط خارجی و پروازهای داخلی‌ را ارائه می دهد، ما با ۱۴ شرکت هواپیمایی همکاری می‌کنیم و به مقصد همه شهرهایی که دارای فرودگاه هستند پرواز داریم. قیمت‌ها و قوانین‌مان مثل سایر شرکت‌هاست، اما یکی از مزیت‌هایمان دانلود بلیط موقع خرید است. چند کلیک می‌کنید و بلیط در دستتان است. دیگر نه نیاز به مراجعه به ایمیل دارید و نه لازم است اس‌ام‌اس‌تان را چک کنید، همه چیز در دستان شماست.

اما کار ما در بلاگ چیست و چه کاری می‌خواهیم در زمینه پرواز انجام دهیم؟

می‌خواهیم درباره هرچیزی که مربوط به پرواز و خرید بلیط هواپیماست به شما بگوییم. از رمز و رازهای پرواز با هواپیما و خرید بلیط ارزان و جاهایی که می‌توانید با هواپیما به آنها سفر کنید، حرف بزنیم. ما با شما سوار هواپیما می‌شویم، کنارتان می‌نشینیم و از پنجره هواپیما همراه با شما ابرها را تماشا می‌کنیم و از کوچکتر شدن آدم‌ها و خیابان‌ها و ماشین‌ها از این بالا و اوج گرفتن ذوق می‌کنیم.

منبع: خرید اینترنتی بلیط هواپیما تیک بان

دریافت بلیط هواپیما در سریعترین زمان

تهیه قیمت بلیط هواپیما و رزرو هتل از طریق آژانس های هواپیمایی؛ سفر یکی از بزرگترین تغییراتی است که می توان در زندگی انجام داد و از آن لذت بسیار زیادی را کسب کرد، انتخاب جای و شهر مناسب که با روحیه شما مناسب باشد بسیار ضروری می باشد، بسیاری از مناطق باعث بالا رفتن روحیه و شادابی در افراد می شود و می توان در آن لذت بسیار برد و به بازسازی و بهسازی روحیه خود پرداخت.در ادامه روش تهیه بلیط هواپیما ارزان از طریق آژانس هواپیمایی را برای شما شرح می دهیم.

ایران دارای وسعت بسیار خوبی است و دارای آب و هوای بسیار متنوعی بوده و این امکان را برای افراد بوجود می آورد تا قدرت انتخاب بسیار بهتری را داشته باشند. شمال و جنوب ایران به دریا منتهی می شود و غرب ایران کوهستانی است و اگر می خواهید تجربه سفر به کویر را داشته باشید ، استان های مرکزی ایران این فرصت را در اختیار شما قرار می دهد.

هزینه سفر در ایران و یا خارج از کشور به طور مثال استانبول و تهیه بلیط هواپیما استانبول بر حسب مسافت طی شده و نوع نیاز و خواست شما از سفر تعیین می شود و کاهش و افزایش آن با توجه به انتخاب هایی که دارید می تواند تغییر کند، البته نوع منطقه ای که قصد سفر به ان را دارید بسیار مهم است.


از طرفی شما می توانید با مراجعه به آژانس های هواپیمایی انتخاب بسیار بهتری را داشته باشید، این آژانس ها به صورت روزانه تورهای بسیار زیادی را برگزار می کنند و به دلیل تعداد بالای مسافران که به آنها مراجعه می کنند، قیمت تمام شده بسیار ارزان تر از قیمت حاکم بر بازار می شود. شما می توانید رزرو تور دلخواه خود را با هزینه بسیار متعادلی تهیه کنید.

شما می توانید از طریق این شرکت ها و آژانس ها رزرو هتل خود را انجام دهید، از دیگر کارهایی که این آژانس ها برای شما انجام می دهد رزرو بلیط اتوبوس و بلیط قطار است ، شما می توانید به راحتی برای سفر خود تمام کارها را انجام داده و در زمان سفر فقط از بودن در کنار خانواده لذت ببرید.

مقصد هایی که اخیرا بیشترین تعداد سفر را دارد و با استقبال بسیار خوبی از طرف جوانان مواجه شده است تورهای کویرگردی است که محیط بسیار خوب و شادی را برای آنها بوجود آورده است، چشم انداز وسیع کویر و شب پرستاره آن چشم هر انسانی را خیره می کند.

این را نیز باید گفت یکی از اتفاقاتی که برای افراد در حین سفر می افتد این است که به دلیل عدم آشنایی با محیط اطراف مجبور به صرف زمان بسیار زیادی برای رزرو و انتخاب هتل می شود، یا انتخاب محل های که با توجه به سلیقه انها نبوده و باب طبع نمی باشد، اما باید گفت آژانس های هواپیمایی با توجه به تعداد مسافر و کار با تعداد زیادی از افراد بهترین و مناسب ترین خدمت را تشخیص داده و آن را در اختیار مسافران خود قرار می دهد.

گردشگری مناطق و به صورت گروهی یکی از بهترین خدماتی است که می توانید از این آژانس ها دریافت کنید و بدون نگرانی، تنها از محیط لذت ببرید.

در آخر به شما پیشنهاد می کنیم اگر قصد سفر به جاهای بکر و هیجان انگیز را دارید و مسافرت گروهی را دوست دارید از این تورهای گروهی استفاده کنید تا خاطره ای بسیار جالب و به یاد ماندنی را برای خود رقم بزنید، آژانس های هواپیمایی روزانه هواپیماهای زیادی را به جزیره کیش چارتر می کنند.

منبع: خرید اینترنتی بلیط هواپیما تیک بان

12